برگزاری نشست کتابخوان با محوریت معرفی منابع نهمین دوره ی جشنواره ی کتابخوانی رضوی

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_slogan]

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_title]
[cb:blog_page_title] [cb:blog_address]

: معصومه رشیدی، مسئول کتابخانه عمومی آیت الله حیدری شهرستان  ایلام از برگزاری  دومین نشست  کتابخوانی  در این کتابخانه  خبر داد.هدف از برگزاری این نشست ، معرفی منابع نهمین جشنواره ی کتابخوانی رضوی بو د.در این نشست 6 نفر از اعضای کتابخانه به ارائه کتابهای خوانده شده ی خود پرداختند.که به شرح ذیل میباشند:

 

 

کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره ی امام رضا(ع)،علی جانفزا،علی خیاط/ارائه دهنده: زینب ناقوسی

 

«مهارت ارتباط موثر» از جمله مهارت های زندگی و یکی از موضوعات مهم جامعه است که در استاندارد جهانی بهداشت نیز تعریف شده است.  برای فراگیری اصول ارتباط موثر، باید به یادگیری مقدمات، روش ها و عوامل برقراری این مهارت اهتمام داشت. بی تردید معصومان (ع) از بهترین ابزارهای ارتباطی برای انتقال پیام الهی به مخاطبان گوناگون خود از مخاطب ساده  تا عمیق، در شرایط زمانی و مکانی به نیکوترین شکل بهره برده اند.
 کتاب فوق این مهم را در سیره رفتاری و گفتاری امام رضا (ع) بر گرفته است. این کتاب صرفا حدیث رضوی نیست بلکه نگاهی به احادیث دارد و وارد فرازی از گفتار قول و فعل امامان می شود. در این کتاب با نگاهی پژوهشگرانه و تامل برانگیز در آموزه های دینی، راهبردهای کلی و فراگیری را مطرح می کند که برای هر زمان و مکان پاسخگوست.
مهارت خودآگاهی، مهارت تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، مهارت تفکر نقاد، مهارت تفکر خلاق، مهارت دوست یابی، مهارت های خانوادگی، مهارت شناختی، مهارت فرزند پروری، مهارت های تربیتی و... از جمله بخش های مختلف کتاب فوق است.

 

 

 

کتاب سیره تقوی،جواد محدثی/ارائه دهنده:زینب نژاد حسینی

 

کتاب حاضر، دربردارنده چهل حدیث است و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی امام جواد دارد که از زبان و روایات ائمه اطهار بیان شده است. بررسی موضوعات گوناگون اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و غیره ترجمه روان و توضیح مختصر هر حدیث، ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی، از ویژگی‌های این کتاب مختصر است. در این کتاب بیان می‌شود که سنت و سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار دومین مرجع مهم و معتبر اسلامی پس از قرآن کریم به شمار می‌رود.

 

کتاب فصل فیروزه،محبوبه زارع/ارائه دهنده :فاطمه زینلی زاده

 

 

«فصل فیروزه»، داستانی عاشقانه است با محوریت حضرت معصومه (علی‌ها السلام). سیندخت، دختری زرتشتی اهل یزد است. پدر تاجر دارد که با او و کاروان تجاری‌اش به نقاط مختلف خلافت عباسی در سیروسفر هستند. ثمره این سیروسفر، آشنایی او با کیارش است. پسری زرتشتی اهل نیشابور که فیروزه‌تراشی است ماهر. سیندخت که درگیر عشقی آتشین شده است با رفتن ناگهانی کیارش رنگی دیگر می‌گیرد. ماجرای او وقتی پیچیده‌تر می‌شود که کاروان تجاری پدرش در میانه صحرای مرکزی ایران، دستخوش حمله راه‌زنان می‌شود و پدرش کشته می‌شود. همراهی او با کاروانی که سمت مرو درحرکت است، عمقی دیگر پیدا می‌کند.محبوبه زارع، نویسنده کتاب، که کار‌های تاریخی و دینی دیگری دارد پژوهشی گسترده در این باره داشته است و نشان می‌دهد بی‌گدار و احساسی به آب نزده است. او عاقلانه به مسئله عشق پرداخته است و سعی کرده است ابعاد آن را در دل داستان به‌خوبی واکاوی کنددر فصل فیروزه، عشق امام به پیروانش مصداقی عینی پیدا می‌کند. مصداقی که سعی می‌کند خودش را شعارزده نکند و حرف‌های قلمبه‌سلمبه به خورد شخصیت‌ها و مخاطب ندهد بلکه به آن‌ها اختیاری میدهد تا خودش تصمیم بگیرد از کدام مسیر برود.

 

 

کتاب در عصمت،علی اشرف عبدی /ارائه دهنده:زیبا یوسفی

 

کتاب در عصمت، گذری بر زندگی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، جایگاه علمی و فرهنگی حضرت فاطمه معصومه(س)، مدح قم و وصف حضرت فاطمه معصومه(س)، عصمت، شفاعت و کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و زیارت، سنت الهی فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهد

 

 

کتاب ابوالفضل نهضت رضوی،محمدرضا سنگری/ارائه دهنده:زهرا فدوی منفرد

 

 

کتاب «ابوالفضل نهضت رضوی» در ۱۶۸ صفحه توسط انتشارات شاه‌چراغ (ع) شیراز به چاپ رسیده است. اندیشه‌های انحرافی عصر احمد بن موسی(ع) در ایران، هجرت ایشان به ایران، مسیر حرکت احمدبن موسی(ع)، منازل و مراحل سفر به ایران، نبرد سه روزه، شهادت احمدبن موسی(ع)، کشف مزار، فرزندان حضرت احمدبن موسی(ع) برخی از عناوین این کتاب است

 

 

کتاب دو امام مجاهد،مقام معظم رهبری/ارائه دهنده:زهرا عمو زاده

. کتاب حاضر، مربوط به سخنرانی شب عاشورای معظّمٌ‌له در محرّم سال 1393 هجری قمری (مصادف با 24/بهمن/1352) در این هیئت است. در این گفتار با نقد سه نظریّه در باب قیام حسینی، نظریه‌ی چهارمی به‌عنوان نظریّه‌ی صحیح اثبات میگردد. ایشان هدف قیام حسینی را تجدید حیات انقلاب پیامبر اعظم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) میدانند و در این گفتار نیز به‌طور ضمنی و در لفّافه مخاطب خود را دعوت به الگوبرداری از حرکت امام حسین(علیه‌السّلام) در قیام بر ضدّ دشمنان اسلام و حاکمان طاغوتی میکنند. این گفتار اگرچه که ممکن است در برخی از مضامین با گفتارهای سوّم تا پنجم مشابهت‌هایی داشته باشد ولی وجود برخی از امتیازات در آن، باعث شد تا در کتاب حاضر درج گردد. 
نوع نگاه معظّمٌ‌له در این شش گفتار، بسیار بدیع است و با اینکه در زمان ایراد این بیانات در سنّ 32 و 33 سالگی بوده‌اند. منابع روایی و تاریخی متعدّدی مورد استفاده‌ی ایشان قرار گرفته است که سخنرانی ایشان را بسیار متفاوت از سخنرانی‌های معمول آن زمان و حتّی حال حاضر میکند و بیشتر به جلسات علمی و درسی محقّقانه شبیه است.
هم‌اینک این گفتارها پس از 44 سال با امید به افزایش معرفت جامعه‌ی اسلامی نسبت به سیره‌ی سیاسی ائمّه(علیهم‌السّلام) در اختیار عموم مردم انقلابی و متعهّد جامعه‌ی اسلامی قرار میگیرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | 11:34 | نویسنده : معصومه رشیدی |

.: Weblog Themes By K 2 C O D :.